Real Art on Wheels

In 1962 werd de bloedmooie Maserati Sebring voor het eerst gepresenteerd in Genève, gebaseerd op de Maserati 3500 GT. De naam was afgeleid van het gelijknamige circuit in Florida waar Maserati de eerste en tweede plek behaalde in de bekende 12-uurs race in 1957. Giovanni Michelotti van Vignale was verantwoordelijk voor het ontwerp.

De zescilinder motor met 235 pk’s was standaard uitgerust met Lucas directe benzine injectie, vandaar de S in de benaming. In 1965 werd de Sebring opgefrist en kreeg de auto de benaming Sebring 2 + 2. Op dat moment werd de Italiaan, naast de 3,5 liter motor, ook leverbaar met een 3,7 en 4,0 liter motor. Die laatste leverde een indrukwekkende 265pk wat een minstens zo indrukwekkende topsnelheid opleverde van 255 km/h. Uiterlijk week de tweede serie af door de in chroom behuisde dubbele koplampen, gewijzigde luchtinlaat op de motorkap en de hoger roosters in het voorspatbord. En als je echt wilde uitpakken bestelde je de optionele spaakwielen. Uiteindelijk zijn er maar 591 exemplaren van deze Italiaanse schoonheid geproduceerd van 1962 tot 1968.

Maserati Sebring

Naast een Ferrari 360 Modena Spider met slechts 8.000km zal Real Art On Wheels een Maserati Sebring 3700 GTi Series II meenemen naar Capital Cars & Classics komend weekend.

002

IMG_7417 000

Het betreft een exemplaar met een interessante historie als showauto op de San Fransisco Motorshow in 1966 die nu op de beursvloer in Amsterdam weer beschikbaar is voor een nieuwe gelukkige eigenaar.