BMW 507 Roadster doet de harten sneller kloppen op CC&C
Historie BMW 507
De BMW 507 werd op de markt gebracht naar een idee van de Amerikaanse importeur Max Hoffmann om het gat op te vullen tussen de Porsche 356 Speedster en Mercedes 300 SL, echter toen deze beschikbaar kwam hing er een prijskaartje aan van rond de $10,000, tweemaal het beoogde bedrag van Hoffmann waardoor de BMW 507 enkel betaalbaar was voor de rijken der aarde. Zo was Elvis Presley een bekende eigenaar.
De perfect geproportioneerde lijnen waren uitgedacht door industrieel designer Count Albrecht Goertz, onder de kap lag een V8 die goed was voor zo’n 140pk.
Nadat de eerste 35 exemplaren werden geproduceerd na de introductie in 1955 werd er alweer een nieuw model geïntroduceerd met meer ruimte in de cockpit, grotere kofferbak en een sterkere motor die 150pk leverde. Deze zogenaamde serie 2 werd gebouwd tussen 1957 en 1959 in een oplage van 217 stuks.
Deze BMW 507 Roadster
Dit exemplaar dat je op 10 en 11 maart aanstaande op de beursvloer kan zien betreft een model uit de 1e serie die in mei 1957 werd gebouwd in de fraaie kleurencombinatie van Altelfenbein met een grijsblauw leren interieur, slechts 34 stuks werden in deze reeks geproduceerd.
Bijzonder is dat dit een origineel, lees; nooit gerestaureerd, exemplaar is met slechts 70.000km op de teller. De Nederlandse eigenaar heeft deze spectaculaire Roadster sinds 2017 in zijn bezit en stelt deze voor twee dagen ter beschikking zodat wij er ook allemaal even van kunnen genieten. De 507 zal te zien zijn op het Carros Paviljoen naast een echte primeur, de nieuwe BMW i8 Roadster van BMW Nederland.
Trackbacks & Pingbacks
[…] nieuwe BMW i8 Roadster op 10 en 11 maart aanstaande op de beursvloer met zijn geestelijk vader, een BMW 507 Roadster. Zoeken […]
Reacties zijn gesloten.